Det at skrive en produkttekst til en webshop er en kunst.
Herunder er en kort guide med vigtige punkter, der kan hjælpe med at lave de beskrivelser, der både fanger kundens opmærksomhed og øger salget.
Derfor fremhæv fordelene ved det enkelte produkt, men gør det ikke for overdrevet. Altså undlad at bruge for mange positive superlativer hele tiden.
Brug derfor i stedet krudtet på, at fokusere på produktets funktioner, så beskriv de konkrete fordele, produktet vil give brugeren.
Altså kort hvad opnår kunden ved at bruge produktet?.
Brug klare og præcise beskrivelser, lad være med at skrive det hele ud i en lang køre, du kan med fordel skrive korte sætninger.
Det sammen med linjeskift gør teksten mere letlæselig.
Undlad brug af kompliceret sprog og for mange fagtermer.
Ofte ses det at en fagmand bruger de ord, man kalder produktet, men som kunden ikke forstår.
Brug bulletpoints til at vise information, det kan feks være en trøje:
- Størrelse
- Farve
- Garntype
- Motiv
- Mærke
Underbyg din produkttekst med et billede af varen, eventuelt en forklarende video-
Derved hjælper du kunderne med at visualisere brugen af produktet og kommer tættere på et salg.
Hele vejen igennem er det vigtigt at tænke på, optimering til SEO.
Dette gøres igennem at produktteksten indeholder det relevante søgeord, som dine kunder bruger.
Samt lave en god meta title og beskrivelse.
Dette vil hjælpe dine produkter med at rangere højere på søgemaskinerne.
Ikke alle produkttekster kan være fyldestgørende, for ja nogle leverandører kan ikke levere dette.
Og dropshipper du varerne, har du dem ikke fysisk i hånden. Derfor er ovenstående en vejledning, ikke et facit